A 2021-ben indult, Wáberer György nevével fémjelzett fejlesztési programnak köszönhetően számos beruházás valósult meg, amely közelebb hozza egymáshoz a helyi közösséget és vonzóbbá  teszi a régiót a turisták számára. A 2024 nyarán átadott Nemzeti Összetartozás hídja és a Tarcalon megújult borutca csak néhány példa arra, hogy milyen gyorsan változik a térség.

De nemcsak az új attrakciók, hanem a megújult utak is hozzájárulnak ahhoz, hogy Zemplén felzárkózzon az ország fejlettebb régióihoz.

A fejlesztéseknek köszönhetően nemcsak a turizmus, hanem a helyi gazdaság is fellendülhet, hiszen így a könnyebben megközelíthető térség vonzóbbá válik az újbefektetők számára is, új munkahelyek teremtését eredményezve. A helyi vállalkozások pedig a megnövekedett forgalomnak köszönhetően bővíthetik tevékenységüket.

De miért is olyan fontosak ezek a fejlesztések? Zemplén nemcsak egy földrajzi régió, hanem egy közösség is. Egy olyan közösség, amely büszke a múltjára és a jövőjében hisz. Az új utak, a megújult közlekedési infrastruktúra nemcsak a gazdaságot és a turizmust erősíti, hanem a helyi közösség összetartó erejét is növelik.

Tokaj-Zemplén Térségfejlesztési Program egyik legfontosabb pillére az úthálózat modernizálása volt. Az elmúlt években több mint 8,2 milliárd forintos beruházással közel 63 kilométernyi utat újított fel a Magyar Közút Nonprofit Zrt., biztosítva ezzel a térség jobb megközelíthetőségét.

Örömmel jelenthetjük, hogy a fejlesztések 2024-ben is folytatódnak!

Az Építési és Közlekedési Minisztériumot irányító Lázár János miniszter egyeztetéseket folytatott Wáberer Györggyel a Tokaj Borvidéki Fejlesztési Tanács társelnökével a Tokaj-Zemplén régióban szükséges útfelújítások kapcsán. A miniszter döntésének köszönhetően több mint 30 kilométernyi útszakasz felújítása kezdődik meg a közeljövőben, így még több településen élvezhetik majd a megújult, biztonságos utakat az itt élők és a látogatók egyaránt.Így a minisztérium által biztosított forrásból újjászületik a 37-es főút csaknem 13 km-es hosszban, az erdőbényei csomóponttól a Bodrogolaszi határában található Darnó árok hídig. A kopóréteg cseréjén túl ezen a szakaszon stabilizált padkát alakítanak ki és az itt található 9 híd közül 4 megújul 5 pedig új burkolatot kap. Befejeződik a Bodrogkeresztúr-Tokaj közötti 3838-as út felújítása is.

Az útfelújítások másik fontos területe a 3719-es út Pálháza-Kéked  közötti szakasza, a közel 18 km hosszúságú útrekonstrukció könnyebbé teszi a hegyközben élők életét, illetve az itt található turisztikai attrakciók megközelíthetőségét.

A Tokaj-Zemplén Térségfejlesztési Program másik fontos eleme a kerékpárút-hálózat fejlesztése. A cél egy olyan zempléni kerékpáros kör kialakítása, amely lehetővé teszi a térség természeti és kulturális értékeinek megismerését. Az első lépésként a Pálháza-Bózsva-Nyíri szakasz kivitelezése már meg is kezdődött.