Tokajban a közúti híd kerékpáros közlekedésre alkalmassá tétele az első lépés a biciklisút folytatásához. A tervek szerint két konzolt építenek ki az átkelőn, az egyik a kerékpárosok-, a másik pedig a gyalogosok közlekedését segíti. A folyatásban a város és a kistokaji irányba is terveznek továbbhaladási útvonalakat úgy, hogy azok feleslegesen ne keresztezzék a főutat. A tanulmány szerint a városi szakaszt a szintén tervezett, a világörökségi fejlesztés keretében megvalósuló Bodrog parti sétány mellett illetve a töltésen haladna több bekötéssel a belvárosba. A csónakháztól pedig a már meglévő, de rossz állapotú és a tanulmány szerint engedély nélkül épült kerékpárút újjáépítésével és a közúttól történő szintbeni elválasztásával lehet továbbvinni.
Tarcal irányába a várostáblától mintegy másfél kilométer út már rendelkezésre áll, pusztán csak a város belterületén van szükség a néhány helyen megsüllyedt burkolat javítására. Lehetőség van egy úgynevezett alternatív útvonal kiépítésére is, melyen keresztül elérhetővé válik Hétszőlő, a szőlő tanösvénnyel, betonozott dűlőút hálózattal, valamint onnan tovább a Szerelmi pincesor. A visszacsatlakozás a főút felett átvezető vasúti hídnál történhet.

A kerékpáros fejlesztések Tokaj mellett Bodrogkeresztúrt, Tarcalt, Mezőzombort, Mádot, Tállyát, Rátkát és Abaújszántót is érintik. A „hegykerülő szakasz” és a további utak mellett egyéb fejlesztések is megvalósulhatnak. Ezek olyanok, mint a kerékpáros megállóhelyek, „Park&Bike” központok és több olyan, már működő üzlet és intézmény fejlesztése, ahol már most is lehet bicikliket bérelni.