A 231 méter hosszú, Erzsébet királyné nevét viselő átkelő kerékpársávot és gyalogospályát is kap. Tavaly szeptemberben számolt be arról a magyarepitok.hu, hogy keresik a kivitelezőt a tokaji Erzsébet-híd felújítására és átalakítására. A közbeszerzési információk alapján a feladatot az A-Híd Zrt. látja el mintegy 948 millió forintból. A 38-as út részét képező, Tokaj belvárosát Rakamaz üdülőterületeivel összekötő átkelőt kiszélesítik, az egyik oldalon kerékpársávot, a másikon pedig három nyomszéles gyalogospályát alakítanak ki. Az összesen 231 méter hosszú hidat a ezzel egy időben teljeskörű felújításnak vetik alá, illetve a környező utakon a körforgalom új pályaszerkezetet kap, valamint kialakítanak egy új gyalogos átjárót is. Emellett az érintett közvilágítási, gáz-, ivóvíz- és szennyvízvezetékeket is kiváltják, illetve átirányítják. A beruházás során - felhelyeznek 1522 négyzetméternyi modifikált bitumenes lemezszigetelést, - impregnálnak 450 négyzetméternyi területet, - repedésáthidaló védőbevonatot alakítanak ki 2500 négyzetméteren, - 10000 négyzetméternyi acélszerkezet korrózióvédelmére is sor kerül - és felhasználnak 231 köbméternyi monolit vasbetont szegélyekhez, járdákhoz és pótpadkákhoz. Több Tisza-híd állt Tokajban az évszázadok alatt Az átkelő története a XVI. században kezdődött el, korábban egy rév működött a területen. Az első fahidat az 1500-as években építették meg, azonban ez a három részre szakadt Magyarország korában nem volt hosszú életű és 1565-ben el is pusztult a harcok során. Ezután Mária Terézia emeltetett hidat, amely az 1848-49-es forradalomban vált használhatatlanná. Ezt követte az első vashíd, amely már viselte az Erzsébet királynő nevet. A ma látható, a Tisza és a Bodrog összefolyásánál található hidat 1961-ben vették használatba.  

forrás: magyarepitok.hu